Massage Therapie: Het belangrijkste hulpmiddel voor een gezond lichaam

Wat is Massage Therapie?
Massagetherapie

Massagetherapie is een praktijk waarbij een persoon druk uitoefent op de spieren en/of zachte weefsels van een ander persoon, hetzij passief of actief, om therapeutische verlichting te bieden. Het is geen massage die je krijgt van een willekeurig persoon op straat. Het is een professionele lichaamswerkbehandeling die wordt gegeven door therapeuten die een jarenlange opleiding hebben gevolgd en bij de overheid zijn geregistreerd. In Europa wordt massagetherapie gereguleerd door de Europese Federatie van Psychosomatische en Bewegingsstoornissen.

Soorten massage

Er zijn veel verschillende soorten massage. Bij Zweedse massage worden bijvoorbeeld lange, langzame strijkingen gebruikt. Bij diepe weefselmassage wordt meer druk uitgeoefend en deze massage wordt vaak gebruikt voor "diepe" weefselproblemen. Sportmassage is gericht op een sneller herstel na een blessure. En myofasciale release richt zich op pijn in de fascia (bindweefsel).

De 5 meest effectieve manieren om stress te verminderen en zelfvertrouwen te vergroten tijdens het krijgen van massages

Deze 5 strategieën kunnen helpen stress te verminderen en zelfvertrouwen te vergroten terwijl je massages krijgt: – Ontdoe je van sociale stress door een massage te krijgen terwijl je alleen bent. – Sluit de dag af met een massage en kom tot rust voordat je naar bed gaat. – Maak van je massageafspraak een prioriteit. – Ontspan met essentiële oliën. – Kleed je gepast voor een massage.

Conclusie

De voordelen van massage therapie zijn talrijk, en omvatten: – Verminderde stress, stress-gerelateerde symptomen, en chronische pijn – Verbeterd gevoel van eigenwaarde, zelfvertrouwen, en stemming – Verhoogde algehele gezondheid en welzijn – Verbeterde spierspanning en -functie – Verbeterde ontspanning en mindfulness – Betere slaappatronen, verminderde slapeloosheid – Grotere fitheid en herstel van de conditie – Sterkere immuniteit – Sterker gevoel van aanraking en aanwezigheid – Betere gezondheidsuitkomsten op de lange termijn

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.